Wiele osób, klientów sklepów, punktów użyteczności publicznej z różnych powodów woli płacić za zakupy i usługi kartą. Bezgotówkowe zakupy z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności, przemawiają za tym zarówno względy higieniczne, jak i wygoda. Płacąc kartą, telefonem, smartwatchem nie musimy nosić ze sobą portfela, torebki.

Posiadanie przez sklep, punkt usługowy dobrej jakości terminala płatniczego pozwala dbać o potrzeby wszystkich klientów. Zarówno tych płacących gotówką, jak i zwolenników bezgotówkowych zakupów. Jako dostawca głównie wysokiej klasy terminali i kas fiskalnych, chcemy pomóc ci wybrać model terminala, dobranego do twoich potrzeb.

Dlaczego warto mieć terminal płatniczy w firmie?

Nim opowiemy o podstawowych rodzajach terminali płatniczych, chcielibyśmy, abyśmy wspólnie zastanowili się, jakich funkcji terminala potrzebujesz, aby w pełni trafić w potrzeby i oczekiwania twoich klientów. Wybierając terminal płatniczy, trzeba z pewnością zwrócić uwagę na możliwości regulowania należności. Oferowane przez nas różne modele terminali płatniczych umożliwiają dokonanie płatności:

  • przy użyciu karty zbliżeniowej,
  • z użyciem telefonu,
  • poprzez włożenie karty do terminala (płatność chipem),
  • paskiem magnetycznym poprzez przesunięcie karty.

W dobie smartfonów i różnego rodzaju gadżetów należących do tzw. elektroniki użytkowej typu smartbandy i smartwatche, bezgotówkowe regulowanie należności w sklepach, siłowniach, kawiarniach czy hotelu jest niemalże tak naturalne, jak płacenie rachunków z wykorzystaniem osobistego rachunku bankowego. Jesteśmy społeczeństwem elektronicznym. Rozwój nowoczesnej technologii sprawia, że chcemy żyć wygodniej we wszystkich obszarach naszego życia. Jeśli nie umożliwiasz swoim klientom płatności kartą, sam sobie uniemożliwiasz osiągnięcie wyższych przychodów.

Jakie są rodzaje terminali płatniczych?

Ogólnie terminale płatnicze dzielimy na terminale stacjonarne oraz mobilne. Terminale mobilne obecnie coraz częściej wybierane przez naszych klientów. Dzieje się tak dlatego, że dzięki wbudowanej baterii mogą być używane wszędzie tam, gdzie są potrzebne np. przy stoliku w restauracji, bez konieczności podłączenia go z kasą i stacją ładującą. Dzięki temu możliwe jest pobieranie należności z kilku kas jednym urządzeniem. W przypadku terminali płatniczych stacjonarnych trzeba mieć na uwadze fakt, iż do poprawnego funkcjonowania potrzebują stałego podłączenia ich do prądu.

Inny podział terminali mówi o rodzaju połączenia niezbędnego do połączenia się z twoim bankiem. Terminal płatniczy może wykorzystywać połączenie bezprzewodowe, z wykorzystaniem łącza telefonicznego lub korzystać z połączenia internetowego. O tym, które rozwiązanie jest lepsze, decyduje kilka czynników. Najważniejszym wydaje się ilość terminali, jaka w danej firmie musi działać, dla zapewnienia komfortowego systemu obsługi klienta. Terminale bezprzewodowe działają na łączach operatorów komórkowych, dlatego muszą one mieć tzw. model GPRS, pozwalający uzyskać wspomniane połączenie. W przypadku terminali internetowych dostosowanych np. do specyfiki działania hipermarketów gwarantują najszybszą formę przesyłania danych.

Ciekawym rozwiązaniem dla firm ceniących nowoczesne rozwiązania, jest połączenie terminali z kasą fiskalną. Wielu naszych klientów wybiera właśnie ten typ terminali, gdyż znacznie poprawia on wydajność pracy. Wpływa również na szybkość obsługi przekładającej się na zadowolenie klienta i osiągane przez naszych klientów zyski ze sprzedaży produktów bądź usług.